måndag 10 oktober 2011

Kamrat Charon

Återuppstånden från de döda. Nu vet jag hur Jesus kände sig efter sin lilla sejour på korset, ja för all del jag vet tom hur han kände sig under sin lilla sejour. Här har man gått och trampat i avföring, både human och åsne, man har översköljts av litervis med var, ja tom druckit var förmodligen, man har grävt i varhålor där det bor organismer ännu okända för mänskligheten, man har inandats ångor på opsalar som skulle döda ett större däggdjur omedelbart. Har jag blivit sjuk av detta? Svar Njet! Frisk och stark som en afrikansk buffel har jag trampat vidare mot nästa vattenhål. Sen åker man till en lodge för att få välförtjänt rast och vila och vad händer? Döden kommer på besök efter att ha ätit grönsaker på buffén sköljda i bajsvatten eller något ännu värre. Några microber tog kommandot över min kropp. Fullständig systemkollaps. Inget fungerade i mer än 48h. Allt var nersläckt, persiennerna fördragna och skylten ”gått för dagen” uppe. Ropade man in i kontrollrummet ”hu hu någon hemma?” kom det inget svar. Efter att ha talat med min gamle kamrat Charon och faktiskt övervägt möjligheten att se ett afrikanskt sjukhus som patient så gjorde han en extratur bara för mig åt andra hållet och systemet kunde startas på nytt. I´m back!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar